MANAGEMENT OF PRINCIPALS IN IMPROVING TEACHER PERFORMANCE IN MA MAMBAUL ULUM Indonesia
Main Article Content
Abstract
Abstract
The problem of this research is Principal Management in improving the function of Teacher in MA. Mambaul Ulum Margoyos. This study aims to find out how the principal formulates policies, regulates work procedures, conducts supervision and Which is a factor supporting and inhibiting the Principal in improving the function of teachers in MA. Mambaul Ulum Margoyoso. Methodologically, this research is field research (empirical) with qualitative approach. Primary data sources are principals, vice principals, heads and administrative staff, teachers and students. While archival books, activity reports, and management implementation documents are secondary data. In data collection, the method used is observation, interview, and documentation. In analyzing the data, the researchers used qualitative analysis techniques with the steps of data exposure, data reduction, and retraction the conclusions.
Keyword : Principal Teacher Performance
Abstrak
Permasalahan dalam penelitian ini adalah Manajemen Kepala Sekolah dalam meningkatkan Kinerja Guru di MA Mambaul Ulum Margoyoso. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana kepala sekolah merumuskan kebijakan, mengatur tata kerja, melakukan pengawasan dan yang menjadi faktor pendukung dan penghambat Kepala Sekolah dalam meningkatkan Kinrja Guru di MA Mambaul Ulum Margoyoso. Penelitian ini merupakan penelitian lapangan (empiris) dengan pendekatan kualitatif. Sumber data primer yaitu kepala sekolah, wakil kepala sekolah, kepala dan staf tata usaha, guru dan siswa. Sedangkan buku arsip, laporan kegiatan, dan dokumen pelaksanaan manajemen merupakan data sekunder. Dalam pengumpulan data, metode yang digunakan adalah observasi, wawancara, dan dokumentasi. Dalam menganalisis data peneliti menggunakan teknik analisa kualitatif dengan langkah-langkah pemaparan data, reduksi data, dan penarikan kesimpulan.
Kata Kunci : Kepala Sekolah Kinerja Guru