THE APPLICATION OF SINGING METHOD IN INCREASING MASTERY OF MUFRODAT IN LEARNING ARABIC IN MADARIJUL ULUM BANDAR LAMPUNG Indonesia

Main Article Content

Ahmad Firdaus
Maya Aulia

Abstract

Abstract
This study aims to improve the acquisition of Arabic vocabulary in tsanawiyah or intermediate
students with singing techniques, children of all ages basically enjoy listening, singing and
learning with songs. Therefore, music in general is an important part of the teaching and learning
process for middle students. The results showed that middle age children enjoyed learning Arabic
by singing and it was easier to remember the vocabulary taught by the teacher. Thus, it can be
concluded that singing techniques can improve Arabic vocabulary mastery for secondary students
at Mts Madarijul'Ulum Bandar Lampung.
Keywords: Singing technique, vocabulary mastery, Arabic
ABSTRAK
Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan perolehan kosa kata bahasa arab pada siswa
tsanawiyah atau menengah dengan teknik menyanyi,siswa-siswi dari segala usia pada dasarnya
senang mendengarkan,bernyanyi dan belajar dengan lagu. Oleh karena itu, musik pada umumnya
merupakan bagian penting dari proses belajar mengajar untuk siswa menengah. Hasil penelitian
menunjukan bahwa siswa menengah menikmati belajar bahasa arab dengan bernyanyi dan lebih
mudah untuk mengingat kosa kata yang di ajarkan oleh guru. Dengan demikian, dapat di
simpulkan bahwa teknik menyanyi dapat meningkatkan penguasaan kosa kata bahasa arab untuk
siswa menengah di Mts Madarijul’Ulum Bandar Lampung.
Katakunci:Teknik Menyanyi,Penguasaan Kosa Kata Bahasa Arab

Article Details

Section
Articles